انجمن روانشناسی ایران

انجمن روان‌شناسی ایران

آسیب جنسی: کتاب کار برای دختران نوجوان

  • صفحه اصلی
  • آسیب جنسی: کتاب کار برای دختران نوجوان
آسیب جنسی: کتاب کار برای دختران نوجوان

نویسندگان: دکترریچل کاسادا لومن، دکتر شیلا راجا

مترجم: دکتر حمیرا ورمقانى

ویراستار: دکتر حمید پورشریفی

انتشارات: ارجمند

معرفی کتاب:

کتاب «آسیب جنسی: کتاب کار برای دختران نوجوان» با عنوان فرعی «راهنمای بهبودی از حمله و سوء استفادۀ جنسی»، از جملۀ کتاب‌های بسیار موثر برای کمک به افراد آسیب دیدۀ جنسی هست. این کتاب ضمن حفظ نگاه علمی و بهره‌گیری از پشتوانه‌های نظری، به زبانی ساده و قابل فهم توسط افرادی نوشته شده است که در کمک به افراد آسیب دیدۀ جنسی تنها یک دانشگاهی محسوب نشده و سال‌ها با افراد آسیب دیده کار کرده‌اند. در این کتاب صرفا افزایش دانش مدنظر نبوده و افراد از طریق کامل کردن کاربرگ‌ها و فعالیت‌هایی دیگر قادر می‌شوند به صورت تجربی راه‌های مقابلۀ کارآمد با این آسیب را فراگیرند و آموزه‌های آنها به مهارت‌های موثری تبدیل می‌شود.

در این راهنمای توانمندسازی، داستان‌هایی از زندگی واقعی سایر بهبودیافتگان و هم‌چنین ابزارهایی برای کمک به بهبودی‌ افراد آسیب‌دیده و حرکت رو به جلوی آنهان در مسیری مثبت، ارایه شده است. مخاطبان کتاب خواهند آموخت که چگونه به کمک و حمایت دسترسی پیدا کنند، چگونه یک طرح ایمنی شخصی ایجاد کنند و چگونه به احساساتی از قبیل ترس، شرم یا افسردگی خاتمه دهند. همچنین آنها درمی‌یابند آن‌چه که برای آنها اتفاق افتاده، بخشی از گذشته‌شان است اما لزومی ندارد که معین کند اکنون چه‌کسی هستند یا در آینده چه کسی خواهند شد. این کتاب به افراد آسیب دیده کمک خواهد کرد با تجربه‌شان کنار بیایند طوری‌که بتوانند به بهترین بودن ادامه دهند!

در معرفی نویسندگان کتاب می‎‌توان گفت: ریچل کاسادا لومن، مشاور مورد تایید بورد ملی و مشاور حرفه‌ای دارای مجوز است. او نویسنده “کتاب‌کار خشم برای نوجوانان” و یکی از نویسندگان “کتاب‌کار زورگویی برای نوجوانان” است. دکتر شیلا راجا، روانشناس بالینی دارای مجوز، پژوهشگر تروما، استادیار دانشگاه ایلینویز در شیگاگو و نویسنده کتاب‌ “غلبه بر آسیب و اختلال استرس پس از ضربه” است.

دفتر انتشارات انجمن
  • دفتر نشریه بین المللی روان‌شناسی:

تهران، خیابان ولیعصر، خیابان توانیر، خیابان نظامی گنجوی، نبش کوچه هفت پیکر

تلفن :19-88770011

  • دفتر نشریه روان‌شناسی معاصر:

تهران، سیدخندان، ابتدای سهروردی شمالی، کوچه سلطانی (قرقاول)، پلاک ٣٧، طبقه سوم

 
آدرس انجمن روان‌شناسی ایران:

تهران، سیدخندان، ابتدای سهروردی شمالی، کوچه سلطانی (قرقاول)، پلاک ٣٧، طبقه سوم

کدپستی: 

1555716755

تلفن:  09367740873 (ساعت پاسخگویی: شنبه تا چهاشنبه، از ساعت 9 الی 14)

فکس: 86120659

کلیه حقوق برای انجمن روانشناسی ایران محفوظ است. – 1400©

طراحی سایت توسط شرکت مهندسی اشاره شرق