انجمن روانشناسی ایران

انجمن روان‌شناسی ایران

اقدامات دهمین دوره هیات مدیره

گزارش هیات مدیره در خصوص اقدامات انجمن روان­شناسی ایران

کسب موفقیت­‌ها

  1. کسب رتبه A+ در سال 1398 وکسب رتبه A در عملکرد هر سال
  2. دریافت جایزه از کمیسیون و همچنین شورای انجمن­های علمی ایران

فعالیت­‌ها و دست‌آوردهای بین المللی

  • برگزاری کارگاه مواجهه درمانی روایتی توسط آقای دکتر ارجمند استاد مهمان ازآلمان.
  • مشارکت در برگزاری اولین دوره آموزش بین المللی سایکوانکولوژی در ایران، با همکاری دانشگاه فرایبورگ آلمان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و شعبه انجمن در اصفهان.
  • مشارکت در سمپوزیوم بین المللی چالش های بازگشایی دانشگاه ها در دوران کرونا، شهریور 1400
  • انتخاب رییس انجمن به عنوان فارغ التحصیل برجسته دکتری دانشگاه مینه سوتا برای دست آوردهای علمی پژوهشی دوره های دکتری قبلی این دانشگاه.

فعالیت های انجمن در راستای رشته و حرفه

  • در جایگاه بزرگترین انجمن روان‌شناسی کشور، پیگیری مسائل سازمان نظام روان­شناسی و مشاوره، نظیر تشکیل مجمع عمومی، از طریق ارسال نامه به ریاست جمهوری، تعامل با منظومۀ انجمن‌های علمی روان‌شناسی و مشاوه و تشکیل جلسه های پی در پی با دعوت و حضور بازرسان سازمان نظام.
  • دعوت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در مورد اصلاح قانون تشکیل سازمان نظام روان­شناسی از انجمن و شرکت نماینده انجمن در این جلسات با توجه به اینکه انجمن نقش بزرگی در تاسیس این سازمان داشته است.
  • نامه نگاری در مورد لایحه سلامت روان و اعتراض به نادیده گرفتن نقش روانشناسان به رئیس مجلس شورای اسلامی
  • مشارکت در نوشتن تعرفه های خدمات روان‌شناختی بر اساس کتاب ارزش های نسبی، با دعوت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برای انعکاس به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • شرکت نماینده انجمن (آقای دکتر دولتشاهی) در جلسه تدوین استاندارد خدمات روانشناسی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.
  • تهیه متن اصلاحیه پیشنهادی ماده 32 قانون حمایت از افراد دارای اختلال شدید روانپزشکی توسط آقای دکتر یعقوبی و ارایۀ آن به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس.
  • شرکت نماینده انجمن در جلسات تدوین بسته خدمات توانبخشی بیماران دچار اتیسم ، بیماران اعصاب و روان، ضایعه نخاعی و سکته مغزی بنا به دعوت معاون درمان و توانبخشی دانشکاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
  • مکاتبه با ستاد ملی مقابله با کرونا برای اولویت قراردادن تزریق واکسن برای روانشناسان بدون پروانه سراسر کشور که در مراکز مشاوره و مراکز سازمان بهزیستی فعالیت می کنند.
  • اقدام برای تاسیس اتحادیه انجمن های علمی روان‌شناسی و مشاوره، به منظور افزایش وحدت رویه در رشته و حرفه

اقدامات انجمن در خصوص مقابله با بحران ناشی از کرونا

  1. برخی از اعضای انجمن اعلام داوطلبی کردند تا مشاوره تلفنی رایگان به هم میهنان تحت تاثیر پیامدهای روانی کرونا را ارائه دهند. انجمن ضمن قدردانی از این اقدام همکاران، در تاریخ 22 اسفندماه 1398، زمان‌ها و شماره تلفن‌های تعیین‌شده داوطلبان را که آماده ارائه رایگان خدمات حمایت روانی و مشاورۀ تلفنی برای هم‌میهنان عزیز بودند برای دسترسی همگان در سایت درج نمود.
  2. با توجه به شرایط حساس و نیاز مبرم جامعه به خدمات روان‌شناسی و مشاوره، به منظور تسهیل حضور روان‌شناسان و مشاوران داوطلب در سامانۀ تلفنی 4030، در تاریخ 24 اسفند ماه 1398، هماهنگی‌هایی با دفتر روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعمل آمد.
  3. در تاریخ 25 اسفندماه 1398، طی یک فراخوان، از روان‌شناسان و مشاوران ارجمند که دارای حداقل کارشناسی ارشد روان‌شناسی و مشاوره بوده و علاقمند ارایۀ خدمات مشاورۀ تلفنی به هم‌میهنانِ تحت تاثیر آثار روانی «ویروس کرونا» هستند درخواست شد تا از طریق فرم گوگلی در فراخوان ثبت‌نام نمایند تا اسامی آنها برای همکاری با سامانه 4030 اسامی آنها در اختیار دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت قرار گیرد.
  4. با توجه به حجم بالای داوطلبان و پرسش‌های متعدد آنها، در تاریخ 26 اسفندماه 1398 اطلاعیه‌ای با عنوان «پرسش‌ها و پاسخ‌ها در خصوص فراخوان روان‌شناسان و مشاوران برای پیوستن به سامانۀ تلفنی 4030» در رسانه‌های انجمن منتشر شد و در اینستاگرام انجمن به آدرس @iranpsyasso  تعامل دوسویه‌ای با داوطلبان ایجاد شد.
  5. در کمتر از 58 ساعت از فراخوان، بیش از 1300 نفر از روان‌شناسان و مشاوران برای پیوستن به سامانۀ تلفنی 4030 اعلام آمادگی کردند.  به تاریخ 28 اسفند 1398 خلاصه فهرست و اطلاعات آماری این داوطلبان در رسانه‌های انجمن منتشر شد و همزمان، فهرست کامل به دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ارسال شد (گزارش آماری این اطلاعات در ادامه گزارش اقدامات انجمن درج شده است). 
  6. در تاریخ 29 اسفندماه 1398، ضمن درج پروتکل‌های تدوین شده وزارت بهداشت («دستورالعمل مشاوره روان‌شناختی تلفنی ویژه کرونا»، «راهنمای پاسخگویی سامانه 4030» و «سوگ و سوگواری در بازماندگان بیماران کووید 19 ویژه‌ی کارشناسان روانشناسی خط 4030») در سایت انجمن، گزارشی از روند شروع به فعالیت روان‌شناسان و مشاوران داوطب پیوستن به سامانۀ 4030 منتشر و در آن نحوۀ بهره‌گیری از خدمات روان‌شناسان و مشاوران معرفی شده توسط انجمن روان‌شناسی ایران(1308 نفر)، اعلام شد.
  7. در تاریخ 29 اسفندماه 1398«مرحله تکمیلی فراخوان روان‌شناسان و مشاوران برای پیوستن به سامانۀ تلفنی 4030»  انجام شد و طی آن اعلام شد لازم است داوطلبان ارجمندی که فرم قبلی را با موفقیت تکمیل نموده‌اند و نام‌شان در فهرست داوطلبان درج شده است در اولین فرصت ممکن، نسبت به ارسال تصویر یکی از مدارک چهارگانۀ (پروانۀ سازمان نظام، کارت عضویت سازمان نظام، کارت عضویت پیوسته در انجمن روان‌شناسی ایران یا آخرین مدرک تحصیلی) اقدام نمایند.
  8. در تاریخ 4 فروردین‌ماه 1399، بر اساس مدارک دریافتی، فهرست داوطلبان با ذکر نوع مدرک آنها، به دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ارسال گردید.
  9. در تاریخ 6 فروردین‌ماه 1399، مذاکره‌ای با مسئولین معاونت روان‌شناختی و امور مراکز مشاوره سازمان بهزیستی کشور به عمل آمد و طی اطلاعیه‌ای اعلام شد پیرو فراخوان روان‌شناسان و مشاوران برای پیوستن به سامانۀ تلفنی 4030 و تحویل فهرست داوطلبانِ ثبت‌نامی توسط انجمن روان‌شناسی ایران به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اینک با توجه به عزم سازمان بهزیستی کشور برای پوشش هرچه بیشتر افراد تحت تأثیر آثار روانی «ویروس کرونا» از طریق سامانۀ مشاورۀ تلفنی 1480، انجمن روان‌شناسی ایران در نظر گرفته است فهرست روان‌شناسان و مشاوران داوطلب را در اختیار سازمان بهزیستی کشور نیز قرار دهد تا آنها هم بر اساس ملاک‌های مدنظر، با برخی از داوطلبان تماس حاصل نمایند و در صورتی که فرد ثبت‌نام کننده، علاقمند مشارکت با سامانۀ 1480 نیز بود از ظرفیت آنها برای ارایۀ خدمات روان‌شناختی تلفنی یاری گرفته شود.
  10. اختصاص شماره‌ای از خبرنامه انجمن به عنوان ویژه‌نامه کرونا.
  11. – آخرین نوشتار دکتر راس هریس که روان درمانگر نامی در حوزه ACT  هستند برای مواجهه موثر روانشناختی با بحران ویروس کرونا، توسط خانم دکتر مهرنوش اثباتی با همکاری آقای دکتر علی فیضی از اعضای انجمن ترجمه و با عنوان “برای کمک به خودتان و عزیزانتان برای مقابله بهتر با این بحران و عوارض آن بر زندگی” در رسانه های انجمن منتشر شد.
  12. مقاله ای با عنوان “برای مقابله با خشونت همه ما مسئولیم ” توسط آقای دکتر پورشریفی منتشرشد.
  13. نوشته ای تحت عنوان سخن نخست در ارتباط با کرونا توسط خانم دکتر دولت آبادی نایب رئیس انجمن روان­شناسی ایران که در خبرنامه تابستان انجمن منتشر شد.
  14. ترجمه مقاله ای با عنوان اندرزهای روانشناسان برای دورکاران تازه کار توسط آقای دکتر حسین شکرکن عضو هیات مدیره با توجه به وضعیت موجود ( ویروس کرونا) انتشار یافت.
  15. ترجمه و انتشار 2 فایل صوتی و 3 مقاله توسط خانم دکتر مهرنوش اثباتی عضو هیات مدیره انجمن روان­شاسی ایران و آقای دکتر علی فیضی با عناوین :
  • مواجهه موثر روانشناختی با بحران ویروس کرونا
  • “شفقت ورزی به خود” برای عبور از بحران کرونا
  • ده تمرین” شفقت ورزی به خود” برای عبور از بحران ویروس کرونا
  • ” شفقت به خود”در مواجهه با ویروس کرونا
  • “مواجهه با ویروس کرونا” چگونه به طور موثری به بحران کرونا پاسخ دهیم؟
  1. صدور تقدیرنامه برای روانشناسان و مشاوران داوطلب که در ارتباط با کرونا در سامانه 4030 خدمات روانشناختی ارائه دادند.
  2. -دعوت مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در مورد هم اندیشی انجمن های علمی و سازمان های تخصصی علوم اجتماعی و انسانی کشور در خصوص سیاست گذاری بیماری کرونا و شرکت آقای دکتر یعقوبی به عنوان نماینده انجمن در این جلسه.
  3. مشارکت انجمن در اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید 19 که توسط دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه های صنعتی شریف، تهران و شیراز.
  4. مصاحبه های اختصاصی رسانه ها با اعضای هیات مدیره در ارتباط با کرونا.
  5. درخواست کمیسیون انجمن های علمی ایران برای ارسال تولیدات علمی انجمن در خصوص کرونا که مشروح این فعالیت های در این زمینه تهیه و به کمیسیون ارسال شد.

مصاحبه ها

  • مصاحبه روزنامه همشهری با خانم دکتر دولت آبادی راجع به مسئولیت پذیری و عمدتا در ارتباط با کرونا .
  • مصاحبه خانم دکتر دولت آبادی با خبرگزاری برنا در باره برخی اخبار جعلی در مورد کرونا با توجه به نگرانی های عمومی در باره این بیماری و تاثیرات ضد و نقیض بر روح و روان مردم.
  • مصاحبه آقای دکترپورشریفی بازرس انجمن با خبرگزاری فارس با موضوع “درسازمان نظام روانشناسی و مشاوره چه خبر؟”
  • مصاحبه خانم دکتر ندا علی بیگی عضو هیات مدیره انجمن با برنامه مثبت سلامت شبکه سلامت صدا و سیما در مورد موضوعات مختلف روانشناسی.
  • مصاحبه خانم دکتر دولت آبادی نایب رئیس انجمن با روزنامه همشهری با عنوان تنهایی و احساس تنهایی در دوران کرونا.
  • مصاحبه خانم دکتر دولت آبادی نایب رئیس انجمن با روزنامه همشهری با عنوان مسئولیت پذیری وحفظ آرامش جامعه در مواقع بحران.
  • گفتگوی زنده دکتر مجید صفاری نیا با خانم دکتر دولت­آبادی درباره انجمن روانشناسی ایران درصفحه اینستاگرام منظومه انجمن‌های روان‌شناسی و مشاوره.
  • مشارکت در برنامه زنده اینستاگرامی “تحلیلی بر اولین مجمع عمومی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره” که با حضور نمایندگان انجمن های علمی برگزار شد.

سخنرانی‌­ها

  • سخنرانی خانم دکتر علی بیگی با عنوان “رشد پس از سانحه”
  • سخنرانی آقای دکتر یعقوبی با عنوان “تاب آوری کادر درمان در دوران کرونا : چرایی و چگونگی”
  • سخنرانی خانم دکتر اثباتی با عنوان”راهبردهای پارادایم شناختی- رفتاری برای حفظ و ارتقاء سلامت روان در وضعیت همه گیری ویروس کرونا “
  • سخنرانی خانم دولت آبادی با عنوان”آسیب شناسی همه جانبه در تحول از نوزادی تا نوجوانی در دوران کرونا  برخی مشاهدات، تامل ها و راهکارها “
  • سخنرانی آقای دکتر حمیدرضا حسن آبادی با عنوان “هنجاریابی آزمون های روانشناختی در ایران با تاکید بر مقیاس هوش وکسلر5: از خیال تا واقعیت ” (فروردین 1400 )
  • سخنرانی آقای دکتر هادیان فرد با عنوان ” پیامدهای بی توجهی به تفکر پیامدگرا در زندگی امروزی” (30 اردیبهشت 1400)
  • سخنرانی آقای دکتر نادر منیرپور با عنوان “سپهر نشانه ای: نادیده ای در کاربست رواندرمانی و روان تحلیلی”
  • ( خرداد 1400)
  • سخنرانی بانو دکتر فرنگیس کاظمی با عنوان “بحران چیست؟ راهکارهای مداخله و ساماندهی آن “(مرداد 1400)
  • سخنرانی آقای دکتر محمدعلی نظری با عنوان” آسیب شناسی پژوهش در ایران “( شهریور 1400)
  • سخنرانی آقای دکتر مصطفی زارعان با عنوان” کماگرایی_ اهمالکاری، دو روی یک سکه” (مهر 1400)

فعالیتهای آموزشی

  • برگزاری 26 کارگاه آموزشی در50 روز
  • برگزاری 4 دوره آموزشی جامع تربیت روان درمانگر کودک با رویکرد شناختی رفتاری ( هر دوره 100 ساعت)
  • برگزاری 5 دوره آموزشی فشرده مداخله در بحران( هر دوره 36 ساعت)
  • برگزاری 2 دوره آموزشی پیشرفته جامع تربیت روان درمانگر کودک ( هر دوره60 ساعت)
  • برگزاری ششمین و هفتمین دوره آموزشی زوج درمانی با رویکرد شناختی رفتاری( هر دوره 102 ساعت)
  • برگزاری 3 دوره آموزشی جامع تربیت درمانگر شناختی رفتاری ( هر دوره 80 ساعت)

مسابقه های علمی

  • برگزاری مسابقه علمی به مناسبت روز پژوهش و اعطای تقدیرنامه به برندگان
  • مسابقه اعطای جایزه دکتر سیاسی به پایان نامه های برتر دکتری سالهای 98 و 99 به 5 رشته روانشناسی

فعالیتهای انتشاراتی

  • انتشار 1 شماره مجله روان­شناسی معاصر
  • انتشار 2 شماره مجله انگلیسی زبان (International Journal of Psychology)
  • انتشار 2 شماره مجله علمی ترویجی دانش روان­شناسی
  • انتشار خبرنامه فصلی به­صورت الکترونیک
  • مشارکت در انتشار 1 شماره مجله پژوهش­های روان­شناختی
  • مشارکت در انتشار 4 مجله دانش و پژوهش در روان­شناسی کاربردی دانشگاه آزاد اصفهان(خوراسگان)
  • همکاری و مشارکت در انتشار 4 شماره فصلنامه روان­شناسی دانشگاه تبریز

مشارکت در همایش و کنگره

  • مشارکت در اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید 19
  • مشارکت در اولین کنگره ملی مشاوره توانبخشی ایران
  • مشارکت در نهمین کنگره ملی آسیب شناسی خانواده وپنجمین جشنواره ملی خانواده‌ پژوهی
  • -مشارکت در همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ( آبان ماه 1400)

تشکیل جلسات گوناگون

  • تشکیل جلسات هیات مدیره هر دو هفته یکبار
  • تشکیل جلسات شورای دبیران مجله روانشناسی معاصر و اینترنشنال
  • تشکیل جلسات کمیته راهبردی هشتمین کنگره
  • شرکت در جلسات مختلف سازمان ها و ارگان ها بنا به دعوت قبلی
  • شرکت در جلسات شورای انجمن های علمی ایران و مجمع عمومی آن
  • شرکت در جلسه گروه تخصصی روان­شناسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

تفاهم نامه ها

  • تفاهم نامه همکاری با دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز
  • تفاهم نامه همکاری با دانشگاه الزهرا
  • تفاهم نامه همکاری بین انجمن، مرکز مشاوره دانشگاه تهران و مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریف برای برگزاری سمپوزیوم بین المللی
  • تفاهم نامه همکاری با اداره کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران
  • تفاهم نامه همکاری با سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی و علوم اسلامی و انسانی (سمت)
  • تفاهم نامه همکاری با معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه
  • تفاهم نامه همکاری با شرکت یکتا وب
  • تفاهم نامه همکاری با سیویلیکا

همکاری با نهاد های علمی دیگر

  • همکاری با مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در مورد کووید 19
  • همکاری با مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی
  • همکاری با دانشگاه یزد در دومین جشنواره پایان نامه های تحصیلات تکمیلی با محور پیشگیری از انواع خشونت
  • همکاری با دانشگاه اصفهان در استارتاپ ویکند سلامت روان
  • همکاری با دانشگاه رفاه در برگزاری همایش سلامت روانی اجتماعی دانشجویان در دوران کرونا
  • همکاری با شورایعالی عتف
  • همکاری با دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و  به اشتراک گذاشتن سایت
  • همکاری با شهرداری منطقه 3
  • همکاری با دانشگاه­ها
  • همکاری با سایر انجمن ها
  • همکاری با سازمان نظام روان­شناسی و مشاوره
  • همکاری با منظومه انجمن‌های روان‌شناسی و مشاوره

عضویت ها

عضویت مؤسساتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت

عضویت مؤسساتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز

عضویت مؤسساتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خوزستان

عضویت مؤسساتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسکن خراسان رضوی

عضویت مؤسساتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس

عضویت مؤسساتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوسنگرد

عضویت مؤسساتی دانشگاه پیام نور مرکز سقز

وضعیت موجود اعضای انجمن

تعداد کل اعضاء ( پیوسته دکتری، پیوسته ارشد، وابسته و دانشجویی) از مرز 30 هزار نفر گذشته است.

فعالیت ها و اخبار ویژۀ شعب انجمن

  • برگزاری وبینار دانش افزایی تخصصی با موضوع مبانی روانشناختی ازدواج ماندگار با حضور دکتر غلامعلی افروز اسـتاد ممتـاز دانشـگاه تهـران و دکتر کیوان کاکابرایی دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه توسط شعبه انجمن ( کرمانشاه ) بصورت رایگان
  • برگزاری وبینار تخصصی مهارت مثبت اندیشی با حضور دکتر علی اکبر ارجمندنیا دانشیار دانشگاه تهران توسط شعبه کرمانشاه انجمن بصورت رایگان
  • تهیه و انتشار جزوه و بروشورهای آگاه سازی در مورد کرونا ویروس از بعد پزشکی و روانشناسی توسط شعبه کرمانشاه انجمن
  • تشکیل گروه های دانشجویی جهت اطلاع رسانی ویژه به دانشجویان و در اختیار گذاشتن فایلهای صوتی، جزوه و منابع در راستای جبران کلاس­های درسی دانشگاه توسط شعبه کرمانشاه

سایر فعالیت ها

  • برای اجرای کامل و بی قید و شرط همه مفاد پیمان نامه حقوق کودک به عنوان گامی مهم برای تضمین حق بقاء، رشد، امنیت و مشارکت همه کودکان ساکن در این سرزمین بیانه ای با مشارکت انجمن های علوم انسانی و اجتماعی ایران صادر و منتشر شد.
  • تمدید قرارداد انجمن با مجله دانشکده علوم تربیتی و روان­شناسی دانشگاه تبریز و معرفی دو نفر دانشیار از اعضای انجمن(آقای دکتر دولتشاهی و خانم دکتر باعزت ) به عنوان اعضای هیات تحریریه آن نشریه.
  • همکاری و مشارکت انجمن با فصلنامه علمی مطالعات روانشناختی دانشگاه الزهراء.
  • -اقدام در مورد قدرالسهم انجمن در ساختمان شورا واقع در یوسف آباد و انتخاب وکیل از طرف سهام داران برای احقاق حق.
  • شرکت نماینده انجمن در جلسه شورای عالی عطف.
  • در خصوص تعیین تاریخ مجمع عمومی برای انتخابات انجمن، پیگیری­های لازم از کمیسیون انجمن­های علمی به عمل آمد که اگر کمیسیون ساز و کار یکسانی برای برگزاری آنلاین در اختیار دارد با توجه به شیوع کووید انجمن از آن استفاده کند.
  • بنا به دعوت انجمن روان درمانی ایران از آقای دکتر پورشریفی برای برنامه زنده اینستاگرامی، برنامه مشترکی بین انجمن روان درمانی ایران و انجمن روان­شناسی ایران با عنوان”از روان درمانی تا روان درمانی در ایران “برگزار شد.
  • دعوت کمیسیون انجمن های علمی از انجمن بمناسبت هفته پژوهش در نشست سالانه با عنوان نقش آفرینی انجمن های علمی ایران در جامعه، دولت، صنعت و چالش های آن و شرکت نماینده انجمن در این جلسه.
  • برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به صورت غیرحضوری با دستور جلسه تغییر نشانی و افزودن تبصره به ماده 3 اساسنامه انجمن مبنی بر تفویض اختیار به هیات مدیره برای تغییر نشانی دفتر انجمن.
  • باتوجه به کسب امتیاز A+ انجمن درعملکرد، کمیسیون انجمن های علمی عنوان سه طرح در ارتباط با ماموریت و اهداف وزارت علوم را خواست تا یک طرح را انتخاب و برای اجرا به انجمن بسپارد که خوشبختانه یک طرح مورد موافقت قرار گرفت و در حال اجراست.
  • انتخاب آقای دکتر حمید یعقوبی به عنوان دبیر علمی هشتمین کنگره انجمن روان­شناسی ایران.
  • بنا به پیشنهاد هیات مدیره، آقای دکتر مصطفی زارعان به عنوان مسئول روابط بین الملل انجمن به مدت 2 سال انتخاب شدند.
  • راه اندازی کارگاه ها و دوره های آموزشی انجمن به صورت مجازی.
  • جابجایی دفتر انجمن در شرایط خیلی بد و شیوع کووید 19.
  • جابجایی دفتر مجله اینترنشنال واقع در ساختمان دانشگاه علامه طباطبایی.
  • تمدید قرارداد دفتر انجمن.
  • خرید دو خط تلفن ثابت به نام انجمن روان­شناسی ایران و یک دستگاه گوشی تلفن همراه.
  • مشارکت با پژوهشکده علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در برگزاری مراسم یادبود دکتر سیاسی.
  • معرفی نامزدهای دریافت جایزه ترویج علم به انجمن ترویج علم ایران. 
  • داوری اولیه پایان نامه های جایزه دکتر علی اکبر سیاسی توسط اعضای هیات مدیره. 
  • مشارکت در آیین نکو داشت خانم دکتر فاطمه قاسم زاده.
  • ادامه همکاری با پروژه هائی که اثر بخشی اجتماعی دارند.
  • تدوین و راه اندازی دوره های آموزشی دراز مدت.
  • شرکت در نمایشگاه های متعدد.
  • عضویت انجمن در شبکه تحقیقات سلامت روان ایران.
  • تقدیر از پیشکسوتان (تقدیر و تشکر از آقای دکتر محسن ارجمند).

برگزاری برنامه‌های زنده اینستاگرامی

مصاحبه کننده: دکتر حمید پورشریفی

شمارهتاریخسخنرانعنوان
122 آذر 99دکتر رضا زمانیرئیس انجمن روان‌شناسی ایرانرشته، حرفه و انجمن روان‌شناسی ایران
229 آذر 99دکتر شیوا دولت آبادینائب رئیس انجمن روان‌شناسی ایراناهمیت روان‌شناس بودن
36 دی 99دکتر علی فتحی آشتیانیعضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکیروان‌شناسی فرهنگی
413دی99دکتر بهروز دولتشاهیعضو هیات مدیره انجمن روان‌شناسی ایران و انجمن علمی روان‌درمانی ایرانبیمه خدمات روان‌شناسی:ضرورت، موانع احتمالی و راهکارها
520 دی 99دکتر لادن فتیعضو هیات مدیره انجمن روان‌شناسی ایران در دوره های 6، 7 و 9چه کسی “صلاحیت” کسوت روان‌شناسی را دارد: نگاهی تحلیلی کاربردی به آموزش و ارزشیابی صلاحیت محور در ایران
74بهمن  99دکتر محمود دژکامرئیس کمیسیون تخصصی روان‌شناسی بالینی سازمان نظام و عضو هیات موسسان انجمن روان‌شناسی ایرانوضعیت روان‌شناسی ما در شرایط فعلی
811 بهمن  99دکتر ناصر صبحی قراملکیبازرس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره و دانشیار دانشگاه علامه طباطباییسازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره: گنج در رنج
918 بهمن  99دکتر محمدعلی مظاهریرئیس و استاد دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی و رئیس انجمن روان‌شناسی بالینی کودک و نوجوان ایراناهمیت حرفه‌ای‌گری در خدمات روان‌شناسی
1025 بهمن99دکتر حسین شکرکنرئیس انجمن روان‌شناسی صنعتی و سازمان و عضو هیات مدیره انجمن روان‌شناسی ایرانروان‌شناسی از برکلی تا اهواز
112 اسفند99دکتر حمیدرضا پوراعتماداستاد تمام، موسس و رئیس پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتینقش نهادهای غیر رسمی در حفظ و ارتقای جایگاه علمی و حرفه‌ای روان‌شناسی
129 اسفند99دکتر حمید یعقوبیدانشیار دانشگاه شاهد، عضو هیات مدیره انجمن روان‌شناسی ایران و رئیس مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریفروان‌شناسان، مراجعان و قوانین حمایتی
1316 اسفند99دکتر امیرهوشنگ مهریاراستادمؤسسه عالی پژوهش در برنامه‌ریزی و توسعه و عضو شورای مرکزی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در دوره‌های اول و دومروان‌شناسی ومسایل اجتماعی کلان
1423 اسفند 99دکتر نورمحمد بخشانیاستاد و معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و رئیس شورای استان سیستان و بلوچستان سازمان نظام روان‌شناسی و مشاورهفرصت‌ها و چالش‌های روان‌شناسی؛ از آموزش تا کار حرفه‌ای، با تاکید به استان‌ها
155  تیرماه1400دکتر حمزه گنجیاستاد بازنشسته دانشگاه علامه طباطبایی و استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنتعامل روان‌شناسی و خلاقیت
1612 تیرماه 1400دکتر ابوالقاسم نوریاستاد بازنشسته گروه روان‌شناسی دانشگاه اصفهان و رئیس شعبه اصفهان انجمن روان‌شناسی ایرانمسیر شغلی و زندگی یک روان‌شناس
1719 تیرماه 1400دکتر شهریار شهیدیاستاد گروه روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی و عضو هیات مدیره انجمن روان‌شناسی ایران در دوره‌های سوم و نهمآموزش روان‌شناسی در ایران: عمل‌گرایییا نظریه‌پردازی؟
1826 تیرماه 1400دکتر حبیب‌اله قاسم‌زادهاستاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو هیات موسس و نخستین هیات مدیرۀ انجمن روان‌شناسی ایرانآیندۀ سیر و تحول روان‌شناسی بالینی در ایران
192مردادماه1400دکتر محمدکاظم واعظ موسویرئیس کمیسیون روان‌شناسی ورزشی کمیته ملی المپیک و سازمان نظام روان‌شناسی،  استاد دانشگاه امام حسین (ع) وعضو هیات مدیره و رئیس گروه تخصصی روان‌شناسی ورزش انجمن روان‌شناسی ایران در دوره‌ هشتمفرصت‌ها و چالش‌ها در روان‌شناسی ورزشی
209مردادماه1400دکتر محمدرضا جلالی نایب رئیس انجمن عصب روان شناسی ایران و هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینیضد روان‌شناسی
2116مردادماه1400دکتر عباس بخشی‌پور رودسری
استاد تمام روان‌شناسی بالینی دانشگاه تبریز
روان‌شناسی به مثابه علم
2223مردادماه1400دکتر محمدرضا عابدیاستاد تمام گروه مشاوره و رئیس دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه اصفهاناهمیت ذهنی سازی در فضای ارایۀ خدمات روان‌شناسی
2330مردادماه1400دکتر پروانه محمدخانیاستاد تمام بازنشسته گروه روان‌شناسی بالینی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و عضو هیات مدیره انجمن روان‌شناسی ایران در دوره‌های هشتم و نهمدیدگاه فراتشخیصی: فرمول‌بندی مورد و برنامه‌ریزی درمان
246شهریور1400دکتر حمیدرضا حسن‌آبادیدانشیار روان‌شناسی تربیتی دانشگاه خوارزمی و دبیر کمیته ویرایش کنگره‌های دوسالانۀ انجمن روان‌شناسی ایراندر مسیر تحولات روان‌شناسی تربیتی: نوادگان حرفه‌اش
2513شهریور1400دکتر حسن عشایریاستاد تمام دانشگاه علوم پزشکی ایران، متخصص مغز و اعصاب و روان‌پزشکی و رئیس انجمن عصب روان‌شناسی ایراننقش تازه‌های علوم اعصاب در روان‌شناسی
2620شهریور1400دکتر فرشته موتابیعضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، متخصص روان‌شناسی بالینی و نایب‌رئیس انجمن روان‌شناسی ایران در دوره هشتمآموزش روان‌شناسی در ایران: برنامه‌های درسی دانشگاهی و آموزش‌های غیررسمی
2727شهریور1400دکتر حسن حق‌شناساستاد تمام (بازنشسته) روان‌شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی شیرازآزمون‌های نوروسایکولوژی کاربردی
283مهر1400دکتر آذرخش مکریعضو هیات علمی گروه روان‌پزشکیدانشگاه علوم پزشکی تهرانچرا روان‌درمانی اثر می کند؟ با نگاهی بر رویکردهای چندبعدی فرایند محور فراتشخیصی
2910مهر1400دکتر بنفشه غراییدانشیارروان‌شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی ایران، عضو بورد تخصصی روان‌شناسی بالینی وزارت بهداشت و سردبیر مجله روان‌پزشکی و روان‌شناسی بالینی ایرانارزیابی و تشخیص:حلقۀ مغفول‌مانده در درمان
3017مهر1400دکتر حسین کاویانیروان‌شناس بالینی، دپارتمان روان‌شناسیدانشگاه شرق لندنروان‌شناسی ایران: از تئوری تا عمل
3124مهر1400دکتر عباس پورشهبازدانشیارروان‌شناسی بالینی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، عضو بورد تخصصی روان‌شناسی بالینی وزارت بهداشت و عضو علی‌البدل هیات مدیره انجمن روان‌شناسی ایران در دوره سومکانون‌های ارزیابی: احراز شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای
321آبان1400دکتر ایمان دادرس، دانشیار زوج و خانواده درمانی دانشگاه بین‌المللی الاینتAlliant International Universityسوپروایزر رسمی انجمن ازدواج و خانواده‌درمانی امریکاBoard Approved supervisor of American Association for Marriage and Family Therapyکاربرد نگاه سیستمی در روان‌درمانی: از ضرورت تا واقعیت
338آبان1400دکتر علی صاحبیروان‌شناس بالینی، مربی ارشد موسسه بین‌المللی ویلیام گلسرSenior Faculty, WillamGlasser institute- internationalسازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره به کجا ره می‌سپارد؟نقدی بر تشکیل کمیسیونروان‌شناسی و مشاوره اسلامی
3415آبان1400دکتر حسن حمیدپوردکتری تخصصی روان‌شناسی بالینی و عضو هیات مدیره انجمن روان‌شناسی ایران در دوره‌های هشتم و نهمروان‌درمانی در جامعۀ مرزی
3522آبان1400دکتر محمدابراهیم مداحیعضو هیات مدیرۀ انجمن روان‌شناسی ایران در دورۀ دوم، اولین مطرح کنندۀ طرح تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و تصویب ان در مجلس شورای اسلامی دوره پنجم و عضو هیات علمی گروه روان‌شناسی دانشگاه شاهدسازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره: از اهداف آغازین تا وضعیت موجود
آدرس انجمن روان‌شناسی ایران:

تهران، سیدخندان، ابتدای سهروردی شمالی، کوچه سلطانی (قرقاول)، پلاک ٣٧، طبقه سوم

کدپستی: 

1555716755

تلفن:  09367740873 (ساعت پاسخگویی: شنبه تا چهاشنبه، از ساعت 9 الی 14)

فکس: 86120659

کلیه حقوق برای انجمن روانشناسی ایران محفوظ است. – 1400©

طراحی سایت توسط شرکت مهندسی اشاره شرق