انجمن روانشناسی ایران

انجمن روان‌شناسی ایران

دکتر حسین شکرکن (عضو هیات مدیره ۱، ۶، ۷، ۱۰ و از موسسان انجمن)

  • صفحه اصلی
  • دکتر حسین شکرکن (عضو هیات مدیره ۱، ۶، ۷، ۱۰ و از موسسان انجمن)

دکتر حسین شکرکن (عضو هیات مدیره 1، 6، 7، 10 و از موسسان انجمن)

نام و نام خانوادگی : دکتر حسین شکرکن

    دکتر حسین شکرکن، متولد 1318، در شهر اهواز، هم اکنون با درجه استادی در دانشگاه شهیدچمران اهواز در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی به کار تدریس، پژوهش و تالیف مشغولند.

   دکتر شکرکن مدرک کارشناسی زبان انگلیسی را در سال 1342 از دانشسرای عالی تهران دریافت کردند و سپس برای ادامه تحصیل در رشته روانشناسی به آمریکا سفر کردند. ایشان تا سال 1352 در دانشگاه برکلی به تحصیل مشغول بودند و کارشناسی دوم خود را در روانشناسی و دکترای تخصصی روانشناسی صنعتی و سازمانی را از آن دانشگاه احراز کردند. دکتر شکرکن بلافاصله بعد از بازگشت به میهن، به استخدام دانشگاه جندی‌شاپور درآمدند.

    دکتر شکرکن مترجم یا مولف چند کتاب تخصصی در حیطه‌های روانشناسی اجتماعی، پویایی گروهی و روانشناسی صنعتی و سازمانی هستند. برخی از کتاب‌های ایشان نظیر ترجمه‌ی شیوا از کتاب روانشناسی اجتماعی تالیف الیوت ارونسون، و مکتب‌های روانشناسی و نقد آن، از جمله آثار اثرگذار بر روند آموزش و پژوهش در روانشناسی ایران به شمار می‌‌روند.

   دکتر شکرکن ارایه کننده‌ی مقالات متعدد در جوامع علمی داخلی و خارجی و نویسنده‌ی ده‌ها مقاله‌ی فارسی و انگلیسی در حوزه روانشناسی با تاکید بر روانشناسی صنعتی و سازمانی و روانشناسی اجتماعی هستند. 

  آنچه که فعلیت‌های علمی دکتر شکرکن را متمایز و خاص می‌سازد، پایبندی ایشان به فعالیت در موطن خودشان یعنی اهواز است. ایشان علیرغم داشتن امکان مهاجرت به مناطق دیگر، بعد از بازگشت از آمریکا در سال 1352 تاکنون، در دانشگاه شهیدچمران اهواز به فعالیت مشغولند. دکتر شکرکن در کنار فعالیت‌های دانشگاهی همواره به ارایه خدمات تخصصی در سازمان‌ها و نهادهای صنعتی مختلف در استان خوزستان و تهران نظیر صنعت نفت و صنعت فولاد نیز پرداخته‌اند. دکتر شکرکن علیرغم اشتغال جدی به تدریس، تالیف و پژوهش، هرگز نسبت به مسئولیت‌های اجرایی بی‌توجه نبوده‌اند و هرگاه که لازم بوده است، در پست‌های مختلف اجرایی به فعالیت پرداخته‌اند. از جمله سمت‌های اجرایی ایشان می‌توان به سرپرستی دانشکده علوم‌تربیتی و روانشناسی، عضویت در هیات مدیره آموزشی، کمیسیون پژوهشی، هیات ممیزه، شورای تحصیلات تکمیلی و کمیته تخصصی گروه علوم انسانی دانشگاه شهیدچمران اشاره کرد. دکتر شکرکن سمت‌هایی نیز در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به عضویت در کمیته تالیف و ترجمه، کمیته منتخب، سردبیری و عضوهیات تحریریه مجله علمی‌-پژوهشی آن دانشکده اشاره کرد.

   دکتر شکرکن با عضویت در دوره‌ی اول و دوم هیات مدیره انجمن روانشناسی اجتماعی ایران، عضویت در بنیانگذاری و هیات مدیره دوره اول انجمن علوم ایمنی ایران، و هم‌اکنون عهده‌داری ریاست منطقه 8 سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران و عضویت در ششمین هیات مدیره انجمن روانشناسی ایران، بخشی از زمان خود را به فعالیت‌های صنفی و ارتقای روانشناسی در ایران اختصاص داده‌اند.

دفتر انتشارات انجمن
  • دفتر نشریه بین المللی روان‌شناسی:

تهران، خیابان ولیعصر، خیابان توانیر، خیابان نظامی گنجوی، نبش کوچه هفت پیکر

تلفن :19-88770011

  • دفتر نشریه روان‌شناسی معاصر:

تهران، سیدخندان، ابتدای سهروردی شمالی، کوچه سلطانی (قرقاول)، پلاک ٣٧، طبقه سوم

 
آدرس انجمن روان‌شناسی ایران:

تهران، سیدخندان، ابتدای سهروردی شمالی، کوچه سلطانی (قرقاول)، پلاک ٣٧، طبقه سوم

کدپستی: 

1555716755

تلفن:  09367740873 (ساعت پاسخگویی: شنبه تا چهاشنبه، از ساعت 9 الی 14)

فکس: 86120659

کلیه حقوق برای انجمن روانشناسی ایران محفوظ است. – 1400©

طراحی سایت توسط شرکت مهندسی اشاره شرق