انجمن روانشناسی ایران

انجمن روان‌شناسی ایران

دکتر مجید محمود علیلو

نام و نام خانوادگی دکتر مجید محمود علیلو:

 دکتر مجید محمود علیلو در سال 1343( هفتم شهریور ماه) در شهرستان اهر به دنیا آمد. دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در همان شهر به پایان رسانید. در سال 1362 عازم خدمت سربازی گشت و بعد از اتمام خدمت سربازی، در سال 1365 در رشته روانشناسی بالینی دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل شد. علاقه ایشان به روانشناسی به صورت اتفاقی و با خواندن یک کتاب عامیانه در زمینه روانشناسی، شروع شد و همین موضوع انگیزه او برای ورود به رشته روانشناسی بالینی شد. ایشان دوره کارشناسی روانشناسی بالینی را با کسب عنوان دانشجوی نمونه دانشگاه تبریز، به پایان رسانید و بلافاصله در سال 1369، در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی در دانشگاه علوم پزشکی ایران ( انستیتو روانپزشکی تهران) پذیرفته شد. پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد و دفاع از پایان نامه خود با عنوان ” بررسی آزمایشی اثرخلق بر حافظه” در سال 1372، به عضویت هیئت علمی دانشگاه تبریز درآمد و با شور و اشتیاق، تدریس دروس تخصصی روانشناسی بالینی را آغاز نمود. در سال 1376، با کسب بیشترین امتیاز در بین مربیان دانشگاه، سهمیه بورس خارج دانشگاه تبریز را دریافت کرده و از انستیتو روانپزشکی لندن، پذیرش تحصیل در دوره دکتری را دریافت نمود ولی به دلیل بحران ارزی آن سالها و پاره ای از مشکلات دیگر، موفق به اعزام به خارج از کشور نشد، درحالیکه بعضی دیگر از دوستان به راحتی از عهده این کار برآمدند!!!

در سال 1377 با کسب رتبه یک کشوری در سهمیه آزاد و همین طور کل، در دوره دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی ایران، پذیرفته شد و در سال 1380، همزمان دانشجوی نمونه دانشگاه علوم پزشکی ایران و نیز کشور در مقطع دکتری شده و از ریاست جمهوری وقت، لوح تقدیر و همچنین جوایزی دریافت نمود. در همین دوران، در دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم مشغول به کار شد و در سرو سامان دادن به امور مشاوره دانشجویی دانشگاهها، نقش مؤثری ایفا کرد. ایده برگزاری کنگره بهداشت روان دانشجویان را در همان دوران مطرح نمود که از آن زمان تا کنون، این کنگره به طور مرتب برگزار می گردد.

 همچنین در طراحی کارگاههای آموزشی و اجرای آنها در دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، نقش بسزایی داشت. در سال 1382 با دفاع از رساله دکتری خود، دوباره به دانشگاه تبریز بازگشت و همزمان با قبول مسئولیت اداره بهداشت و مشاوره دانشگاه تبریز، به تدریس و فعالیتهای آموزشی و پژوهشی خود مشغول گشت. ایشان در سال 1387 به درجه دانشیاری و در سال 1390 به درجه استادی کامل، نایل آمد. در طی همین دوران، دوبار تصدی مدیریت گروه روانشناسی را عهده دار بوده و سه بار هم به عنوان پژوهشگر نمونه دانشگاه تبریز انتخاب شد.

از ایشان تا کنون حدود 15 کتاب تألیفی و ترجمه ای منتشر شده و بیش از نود مقاله پژوهشی علمی_پژوهشی داخلی و در مجلاتISI ،ISC  به چاپ رسیده است.

دکتر علیلو در برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه تشخیص و درمان اختلالات روانشناختی، به ویژه در چارچوب دیدگاه شناختی- رفتاری در نقاط مختلف کشور نیز فعالیتی چشمگیر داشته است. ایشان جزء بنیان گذاران انجمن روانشناسی بالینی ایران بوده و در دوره اول این انجمن، عضو هیئت مدیره انجمن بودند و در حال حاضر، رئیس شعبه استان آذربایجان شرقی این انجمن هستند. همچنین ایشان از اعضای فعال انجمن روانشناسی ایران می باشند و از برگزارکنندگان فعال کارگاه های انجمن روانشناسی ایران ، که اغلب با همکاری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره صورت می گیرد، هستند.

دکتر علیلو در سالهای 1379 و 1380 در جلسات مربوط به شکل‌گیری و تنظیم اساسنامه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران در دفتر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، نقش فعال داشتند و مجری انتخابات اول سازمان در منطقه شمال غرب کشور بوده همچنین در اولین دوره انتخابات مراکز استانها، ایشان به عضویت شورای شمال غرب کشور برگزیده شدند.

مطالعه، پژوهش و کار بالینی در حوزه اختلالات اضطرابی به ویژه اختلال وسواسی _ جبری و نیز اختلال شخصیت مرزی، به طور خاص، مورد علاقه ایشان بوده و هم اکنون مدیریت گروه روانشناسی دانشگاه تبریز را عهده دار هستند. برای آگاهی از رزومه پژوهشی و آموزشی ایشان   می توانید به وبگاه شخصی ایشان در سایت دانشگاه تبریز به آدرس زیر مراجعه نمایید.

WWW.Tabrizu.ac.ir

دفتر انتشارات انجمن
  • دفتر نشریه بین المللی روان‌شناسی:

تهران، خیابان ولیعصر، خیابان توانیر، خیابان نظامی گنجوی، نبش کوچه هفت پیکر

تلفن :19-88770011

  • دفتر نشریه روان‌شناسی معاصر:

تهران، سیدخندان، ابتدای سهروردی شمالی، کوچه سلطانی (قرقاول)، پلاک ٣٧، طبقه سوم

 
آدرس انجمن روان‌شناسی ایران:

تهران، سیدخندان، ابتدای سهروردی شمالی، کوچه سلطانی (قرقاول)، پلاک ٣٧، طبقه سوم

کدپستی: 

1555716755

تلفن:  09367740873 (ساعت پاسخگویی: شنبه تا چهاشنبه، از ساعت 9 الی 14)

فکس: 86120659

کلیه حقوق برای انجمن روانشناسی ایران محفوظ است. – 1400©

طراحی سایت توسط شرکت مهندسی اشاره شرق