انجمن روانشناسی ایران

انجمن روان‌شناسی ایران

اخبار حرفه‌ی روان‌شناسی

اخبار حرفه‌ی روان‌شناسی

گزارش خبری از انتخابات در حال اجرای سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره

سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، طی اطلاعیه‌ای به تاریخ 31 اردیبهشت 1403، شروع انتخابات دورۀ پنجم شورای مرکزی و هیئت بازرسان را اعلام کرده و در حال تداوم برنامه‌های انتخابات است. این در حالی است که مسئولان فعلی سازمان، منتخبان انتخابات 27 مرداد 1402 هستند که قانونی بودن آن انتخابات طی حکم دادگاهی بدوی در دیوان عدالت اداری زیر سئوال رفته است و شورای مرکزیِ منتخب انتخابات 27 مرداد، توقف خودخواسته فعالیت‌های خود را اعلام کرده است.
در این رابطه انجمن روان‌شناسی ایران، در تاریخ ششم خرداد 1403 طی بیانیه‌ای با عنوان «چرا انتخابات اعلامی توسط سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره غیرقانونی است» استدلال‌هایی ارایه کرده است. در بخش‌هایی از این اطلاعیه، به نامه‌های رئیس قوه مقننه مبنی بر غیرقانونی بودن آیین‌نامه هیئت وزیران اشاره شده و مطرح شده است که: «جدا از این پرسش که آیا منتخبان انتخابات غیرقانونی می‌توانند انتخاباتی قانونی برگزار کنند؟ پرسش دیگر این است که اگر رکن اصلی سازمان، یعنی شورای مرکزی، وجود ندارد، هیئت‌های نظارت و اجرایی مرکزی و استانی انتخابات توسط چه‌کسانی، با چه فرایندی، با چه اختیارات قانونی و بر اساس چه حقی انتخاب شده یا خواهند شد؟ پرسشی که پاسخ آن، محکی بر ادعای برگزاری انتخابات مبتنی بر قانون سازمان نظام است.

   در ادامه، برنامۀ «شنبه‌شب‌ها با انجمن روان‌شناسی ایران»، در دومین دوره، در برنامه‌های نوزدهم، به تاریخ 12 خرداد 1403 و بیستم، به تاریخ 26 خرداد، با میزبانی دکتر حمید یعقوبی، نایب رئیس انجمن، ابتدا با حضور بازرسان دورۀ چهارم (دکتر ناصر صبحی قراملکی، دکتر جواد خلعت‌بری و دکتر علیرضا آقایوسفی)، دکتر حمیدرضا حسن‌آبادی، عضو هیئت مدیره انجمن روان‌شناسی ایران و دکتر منصور عبدی، از روسای شورای استانی در دورۀ چهارم و در ادامه با حضور دکتر امیرهوشنگ مهریار، از پیشکسوتان روان‌شناسی ایران، دکتر شهرام وزیری از فعالان انجمن‌های علمی و دکتر مجیدمحمود علیلو، از روسای شوراهای استانی در دوره چهارم به این امر پرداخت و شرکت کنندگان دلائل خود را بر غیرقانونی بودن انتخابات در حال اجرای سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره اعلام کردند.

دفتر انتشارات انجمن
  • دفتر نشریه بین المللی روان‌شناسی:

تهران، خیابان ولیعصر، خیابان توانیر، خیابان نظامی گنجوی، نبش کوچه هفت پیکر

تلفن :19-88770011

  • دفتر نشریه روان‌شناسی معاصر:

تهران، سیدخندان، ابتدای سهروردی شمالی، کوچه سلطانی (قرقاول)، پلاک ٣٧، طبقه سوم

 
آدرس انجمن روان‌شناسی ایران:

تهران، سیدخندان، ابتدای سهروردی شمالی، کوچه سلطانی (قرقاول)، پلاک ٣٧، طبقه سوم

کدپستی: 

1555716755

تلفن:  09367740873 (ساعت پاسخگویی: شنبه تا چهاشنبه، از ساعت 9 الی 14)

فکس: 86120659

کلیه حقوق برای انجمن روانشناسی ایران محفوظ است. – 1400©

طراحی سایت توسط شرکت مهندسی اشاره شرق